Om ålder


" Maj.16e. Egentligen är det oviktigt. Jag fyller ju nitton om knappt tvåmånader
vilket betyder att jag är tjugo om ungefär ett år. Jag har förresten gjort det
mesta vid artonårs ålder som de flesta andra inte gör för än de är tjugo. Jag kan laga
middag och jag kan ta hand om mig själv, i alla fall för det mesta. Jag flyttade hemifrån
när jag var sexton kom igen jag vet vad livet handlar om! I det stora hela vet jag vad
det går ut på. Du kommer inte behöva ta hand om mig! Jag må vara skör i bland men 
det har ingenting med åldern att göra jag lovar du skulle inte behöva ta hand om mig vi
skulle ta hand om varandra. Jag skulle kunna lära dig saker. Jag kan en massa onödig 
fakta, sånt där som man egentligen inte behöver veta. Du vet sånt där som vilket årtal 
filmer och böcker givits ut eller floder i östra europa. Sådana saker. Citat också! Jag kan
jättemånga roliga citat! Jag kan berätta allt, jo allt om expressionismen och jag kan 
berätta varför gatorna heter som dom gör i Amsterdam för det kanske du inte vet? 
Jag har inget körkort men det har ju inte du heller. Jag kan lära dig allt jag kan om 
brittpopen (jag kan faktiskt en del) och vi skulle kunna gå och se pulp tillsammans? 
Se inte på mig sådär då kom igen jag är ju nästan tjugo dessutom jag har aldrig haft
såhär kul med någon jo men det är sant. Jag menar allvar jag skulle kunna dansa med 
dig såhär hela livet. Dessutom är du bara här i två dagar till och jag tycker att du har vackra
axlar och jag undrar vad tatueringen föreställer som jag skymtar där under tröjan. 
Snälla ta med mig hem då så jag får veta"

Kommentarer
Postat av: felicia

så himla fint.

2011-03-25 @ 06:59:54
URL: http://tigerlilys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0